ћетодичний каб≥нет

ѕроф≥льне навчанн¤

”чн¤м

Ѕатькам

–озклад урок≥в

 

Ќаша школа Ц школа маленького м≥стечка, а тому вона Ї центром, де акумулюютьс¤ умови дл¤ всеб≥чного розвитку дитини. —в≥т дитинства Ц особливий св≥т. —при¤ти ≥нтелектуальному, духовному, ф≥зичному, творчому розвитку д≥тей шл¤хом найб≥льш широкого залученн¤ њх до участ≥ в робот≥ дит¤чого творчого обТЇднанн¤ УЌаш д≥мФ Ї одним з головних завдань педагог≥чного колективу.

ƒ≥знатис¤ б≥льше

Ђќбер≥ть св≥й стиль вихованн¤ї

јвторитарний стиль батьк≥вськоњ повед≥нки

  •  батьки надто сувор≥;

  • застосовують ф≥зичн≥ покаранн¤;

  • надм≥рно контролюють вс≥ вчинки дитини;

  • вимагають в≥д нењ пост≥йноњ пок≥рност≥;

  • обмежують право вибору дитини;

  • не бажають ≥ти на компром≥с ≥з дитиною;

  • нетерпим≥ до дит¤чих недол≥к≥в ≥ про¤в≥в Ђдит¤чост≥ї.

Ћ≥беральний стиль батьк≥вськоњ повед≥нки

  • батьки зд≥йснюють незначний контроль за повед≥нкою дитини або контроль узагал≥ в≥дсутн≥й унасл≥док байдужого ставленн¤ до виконанн¤ батьк≥вських обов'¤зк≥в;

  • практикують вседозволен≥сть;

  • виконують ус≥ забаганки дитини;

  • невиправдано ≥деал≥зують свою дитину.

ќп≥кунський стиль батьк≥вськоњ повед≥нки

  • батьки прагнуть пост≥йно бути поруч ≥з дитиною;

  • вир≥шують за дитину вс≥ проблеми;робл¤ть за дитину те, що може робити вона сама;

  • оточують дитину надм≥рною увагою;

  • обмежують самоствердженн¤ дитини;

  • контролюють кожен крок дитини.

ƒемократичний стиль батьк≥вськоњ повед≥нки

  • батьки поважають особист≥сть дитини;

  • приймають дитину такою, ¤кою вона Ї;

  • дають зрозум≥ти дитин≥, що њњ справи Ї важливими й дл¤ них; дов≥р¤ють своњй дитин≥;

  • дозвол¤ють своњй дитин≥ робити власний виб≥р;

  • заохочують самост≥йн≥сть дитини;

  • засуджують не саму дитину, а њњ вчинок;прислухаютьс¤ до думок дитини;

  • провод¤ть разом ≥з дитиною в≥льний час;

  • допомагають дитин≥ розвивати њњ зд≥бност≥.

јвторитарний стиль вихованн¤ може призвести до в≥дхиленн¤ у повед≥нц≥. ќсобливо тод≥, коли батьки прагнуть бачити свою дитину л≥дером. ƒитина мас отримувати найвищ≥ бали з ус≥х пред≠мет≥в у школ≥, займати призов≥ м≥сц¤ на ол≥мп≥адах, вигравати спортивн≥ змаганн¤. “ака психолог≥чна установка спри¤Ї по¤в≥ страху невдач≥, поразки. ѕост≥йне напруженн¤ спричин¤Ї прагненн¤ зв≥льнитис¤ в≥д неприЇмних стан≥в за допомогою певних речовин. ƒитина втрачаЇ стимули до корисноњ д≥¤льност≥, в нењ виникаЇ недов≥ра до людей, вона прагне уникати контакт≥в з ними. ƒити≠на прагне зм≥нити сп≥лкуванн¤ з батьками, вчител¤ми на сп≥лкуванн¤ з однол≥тками.

ќп≥кунський стиль вихованн¤ (г≥пероп≥ка) загрожуЇ тим, що, зазнавши труднощ≥в повс¤кденного житт¤, не маюч≥ необ≠х≥днихнавичок њх подолати, людина часто зазнаЇ поразки. ј це в свою чергу спричин¤Ї почутт¤ невпевненост≥, п≥двищуЇ р≥вень тривожност≥, розвиваЇ почутт¤ безпорадност≥, комплекс неповно≠ц≥нност≥. ћожуть з'¤витис¤ в≥дхиленн¤ у повед≥нц≥ Ч прагненн¤ штучно зм≥нити псих≥чний стан.

ѕоблажливий стиль вихованн¤ (л≥беральний) може призвес≠ти до входженн¤ дитипи до асоц≥альних груп, оск≥льки у нењ не сформувалис¤ психолог≥чн≥ механ≥зми, необх≥дн≥ дл¤ самост≥йноњ, в≥дпов≥дальноњ повед≥нки у сусп≥льств≥. «годом так≥ д≥ти конфл≥ктують з тими, хто њм не п≥дко≠р¤Їтьс¤. ¬они не здатн≥ враховувати ≥нтереси ≥нших людей, встановлювати ст≥йк≥ емоц≥йн≥ зв'¤зки, не готов≥ до обмежень ≥ в≥дпов≥дальност≥. « ≥ншого боку, сприймаючи брак правиль≠ного вихованн¤ з боку батьк≥в ¤к ви¤вленн¤ байдужост≥ й емо≠ц≥йного неприйн¤тт¤, дитина в≥дчуваЇ страх ≥ невпевнен≥сть, внутр≥шню порожнечу, ¤ка викликаЇ порушенн¤ в емоц≥йн≥й сфер≥ дитини.

ƒемократичний стиль вихованн¤ (авторитетний, ор≥ентований на сп≥впрацю) заохочуЇ особист≥сну в≥дпов≥дальн≥сть дитини в≥дпов≥дно до њњ в≥кових можливостей. ƒитина присутн¤ п≥д час обговоренн¤ с≥мейних проблем, бере участь у прийн¤тт≥ р≥шень, висйуховуЇ та обговорюЇ думки та поради батьк≥в.

ќптимальним дл¤ с≥мейного вихованн¤ вважаЇтьс¤ демократичний стиль, ¤кому притаманний високий р≥вень вербального сп≥лкуванн¤ м≥ж д≥тьми ≥ батьками; готовн≥сть батьк≥в прийти на допомогу д≥т¤м; в≥ра батьк≥в в усп≥шну самост≥йну д≥¤льн≥сть дитини; адекватний батьк≥вський контроль. јле в нестандартних, екстремальних ситуац≥¤х доц≥льним буде вдатис¤ до авторитарного стилю (вз¤ти кер≥вництво у своњ руки за браком у дитини життЇвого досв≥ду ≥ самосв≥домост≥ дорослоњ людини).

” складних дл¤ сучасноњ с≥м'њ умовах найб≥льше потерпають д≥ти. “ому сл≥д шукати п≥дходи до вихованн¤ дитини ¤к ≥ндив≥≠дуальност≥, створюючи таке середовище, в ¤кому вона активно розвиватиметьс¤.

Ѕажаю ¬ам терп≥нн¤ ≥ наснаги у вихованн¤ дитини!ѕрактичний психолог Ц ёл≥¤ —ерг≥њвна ѕогребн¤к

 

ѕоради психолога
 
Hosted by uCoz